Sunday 21 August 2011

antara kaca dan permata

kadang-kadang dalam hidup nie kita tak pernah sedar yang orang sayang kat kita ramai . Ramai yang sayang kat kita sebenarnye . Ianya antara sedar dengan tak jer . Yelah kita pown manusia biaser kan kadang kita nie buta untuk menilai yang permata mne yang kaca . Kadang2 kan aku pikir kan senang kalau kat dahi seseoarang manusia tu de tulis aku baik dan aku jahat . Pe ! memang best gler kowt . Senang sikit nak menilai . Kan kan kan ? hahaha

Tapi kalau de benda alah tu alamatnyer hidup kita tak mencabarlah kan ?? haha . Sebab tulah orang selalu pakai peribahasa don't judge a book by its cover ,Jangan samapi kita tak dapat bezakan yang mana permata yang mana kaca , dan banyak lagi lah . Kalau aku listkan sume satu buku pown belum tentu dapat habis . haha .

Manusia nie sentiasa tamak kan ? haha macam aku . haha . Tapi tu lah sifat manusia . Sebaik mana pown manusia tu . Mesti de punyer sifat tu , sifat tak pernah bersyukur dengan apa yang die ada . ha ! tu lah manusia . Nak tau cmne aku tau . Hmm mestilah aku dah buat kajian . Ang ingat aku suka2 ker nak cakap sal nie . Btol . Mmg sume manusia de sifat tamak tak bersyukur nie . Tak caya ? ?
Tak pecaaya sudah . Ada aku kisah . Hahha . Aku ckap benda nie dari pe yang aku nampak dan dengar .

Bersyukurlah dan hargailah setiap apa yang ada dalam hidup kita . Mahupun ia muncul sebagai manusia atau ape pown . hargai lah . Especialy orang yg sayang kat kita . NAk tau nape ? Coz bukan senang tau orang nak suke kat kita . Aku tau mesti korang akan cakap .
Tapi aku suke kat oarang lain cmne nak terima die ??
kan kan kan ? haha dah agak dah . mmg lah . Tapi memilih orang yang sayang kat kita lagi bagus dari menanti orang yang kita sayang untuk membalas cinta kita . Tak salah kita nak tunggu orang yang kita sayng . Tapi cube korang pikir balik . Klau korang tunggu die kan. Korang agak2 bila korang bagitau isi hati korang confirm ker die akan terima ? sure die akan balas cinta korang balik ? Pasti ker ?
Korang pasti yang die tak akan de orang lain time korang luahkan isi hati korang tu ?
Mana lah tau die dah de orang lain time tu . Tah2 tunang orang ker . Laki orang ker . Bini orang ker . Sape tau . Tu sume keja Tuhan kan .

Ha . Time tu kan agak2 lah korang rasa berbaloi tak penantian korang selama nie ? ? Aku tau . Aku tak de hak nak cakap cmtu . Mesti ada yang akan pikir aku nie kolot sangat kan .? Pikir benda yang belom tentu akan terjadi . Haha . Terserah korang lah . Tu hak korang . Lagi pown nie otak aku suke hati aku lah nak pikir pe pown kan hahaha . Aku cakap benda nie . Aku was2 pasal benda . Juz untuk peringatan untuk sume dan untuk diri aku sendri jugak .

Syanglah kat orang yang sayang kat kita . Sebab tu lebih baik . Kita akan rasa lebih d'hargai . Trust me . Kalau xcaya try lah . Sangat d'alu alukan haha . Tapi pape ppown aku nak ingat kan kalau de jodoh tak kan ke mana . Kalau jodoh korang mmg dah tertulis dari azali lagi dangan orang yang korang sayang insya Allah lari hujung dunie sekali pown . korang tunggu die sampai berjanggut sekali pown kalau dah jodoh jumpa jugak . Tapi kalau dah tak de jodoh duduk sebelah sebelah , bergesel gesel bahu sekali pown . Kalau daj xde jodoh memang xde .

Papepown kita berserah jer lah semua nyer pada Yang Maha Mengetahui . Dia lebih tahu segala galanye . Apa yang telah d'takdirkan untuk kita itulah yang terbaik untuk kita . Redha lah dengan takdir Nya .

Haii aku nie bile lah nak jumpa seorang JEJAKA yang sayang kat aku . Hahahaha  . XD
Dusssssss . *merepek




permata yang depan mata kita kena hargai . Janganlah kejar kaca yang belum tentu kita akan dapat :)
Nanti yaang d'kejar tak dapt . Yang depan mata lari . Ha . time tu melopong gigit jarilah . menyesal tak sudah . 
Tepuk dada tanyaa hati lah kawan   :)




Sekadar untuk berbahasa jika ada yang terasa harap diampunkan . Tak de niat pown .
Nanti raya kita jejak kasih sama2 ye hikhikhik  >_<







 PILIHLAH YANG MANA BEST

No comments:

Post a Comment